+420 775 051 594 Habrmannovo náměstí 2, Plzeň - Doubravka Doprava zdarma od 4 000 Kč

Technologický postup

 č.7
 č.8
 č.9
 č.10
 č.11
 č.12
 č.13
 č.14

Děláme servis tak...
            ... jak se dělat má.

Jak rekreační, tak sportovní lyžař má mít lyže připravené odpovídajícím způsobem. Pro běžný MALÝ SERVIS dospělých lyží využíváme až 5 strojů, abychom vaše lyže co nejlépe připravili na nadcházející sezónu.

  • 2 stroje pro přípravu,
  • 1 automatický, který zvládne 3 úkony najednou pro finální broušení a
  • 2 stroje pro voskování lyží.

 

                        Před                                                      Po

1. Základní předbroušení, čištění a oprava skluznice

  • Přebroušení plochy skluznice na brusném pásu slouží k odstranění starého vosku a zvýraznění potřebných míst budoucí opravy.
  • Mechanické vyčištění poškozené skluznice (škrábance a rýhy) zaručí dokonalé spojení nově natavovaného P-tex materiálu s původní skluznicí.
  • Pro dokonalé odmaštění skluznice před její opravou použijeme odstraňovač vosku.
  • Použitím ručních pistolí nebo strojních extruderů nanášíme na plochu skluznice pouze nezbytnou vrstvu taveného polyethylenu. Takto natavená plocha může být okamžitě broušena na brusném kameni, aniž by bylo zapotřebí její zbroušení ručním nářadím.

2. Finální broušení

  • Velmi důležitá servisní operace, která zásadně ovlivňuje kluznou vlastnost plochy skluznice (odvod vody tvořící se pod skluznicí).
  • Na ideálně rovnou plochu skluznice „rýsujeme" finální strukturu použitím brusného kamene s obměnou rychlosti otáček, rychlosti posuvu a přestavění povrchové struktury – orovnání kamene diamantem.
  • Dle charakteru lyže volíme adekvátní typ požadované struktury – lineární, kombinované anebo variální dále jemné, střední a hrubé.

Struktury skluznice

3. Úhlování boční hrany

  • Úhel boční hrany závisí na typu a charakteru použití lyže/snowboardu, zkušenosti uživatele a tvrdosti podložky.
  • Boční úhlování hrany – základní úhlování se provádí pomocí brusného pásku v rozsahu 89 – 87°, správně volený úhel zabezpečuje dokonalý kontakt hrany se sněhovou podložkou v průběhu celého oblouku v závislosti na charakteru lyže.
  • Pro sportovní a závodní servis je základně připravená (naúhlovaná) boční hrana přeleštěna pomocí keramického minidisku – tuning boční hrany, slouží k docílení ostrého vrcholu úhlu hrany a zároveň k jejímu vyhlazení. Více o RACE EDGE.

Doporučujeme:

89° – pro začínající lyžaře nebo seniory, snb FR
88° – standardní úhlování boční hrany pro průměrného lyžaře i sportovního lyžaře, snb Slalom/SnbCross (vyznačuje se dostatečnou ostrostí na zmrzlém nebo technickém sněhu a dlouhou životností)
87° – pro závodní lyžaře a experty

4. Tuning spodní hrany

  • Je nedílnou a nezbytnou součástí kompletní úpravy hrany.
  • Tuning spodní hrany směrem od podložky je možný pouze na základě přesné roviny skluznice a hrany, slouží k přenosu účinnosti bočního úhlu hrany na sněhovou podložku zejména při jízdě po hraně při carvingovém oblouku, zabraňuje nežádoucímu zařezávání hran.
  • Tuning hrany se provádí v rozsahu 0,3 – 0,8° pomocí paralelních brusných kamenů s konstantním úhlem sklonu, rychlosti posuvu a jeho tlaku.
  • Podbroušením – vyleštěním spodní hrany zároveň odstraníme zbytkový otřep vzniklý při bočním broušení
  • Variální tuning = proměnlivý odklon spodní hrany v rozmezí 0,4°až 0,8° v závislosti na vykrojení lyží – špička a pata větší úhel pro snadnější ovladatelnost lyže versus menší úhel pod vázáním pro lepší držení lyže na hraně.
  • Konstantní tuning = rovnoměrný odklon spodní hrany po celé délce hrany lyže - v rozmezí od 0,5°do 1°

U NÁS NAVÍC - NOVINKA!

Tuning boční hrany - Race Edge

Race Edge je technologie, díky které můžete jezdit na dokonale ostré hraně. Zajistí perfektní carving. Úprava lyží je určená pro sporotvní lyžaře i závodníky.

Jak to celé funguje?

Hrany se po provedení kompletního servisu přeleští keramickými minidisky s různou zrnitostí. Tím na hraně vznikne mírné šrafování a lyže získá lepší „grip" (lépe drží) a vydrží déle ostrá.

Výhody
  • Leštění bez otřepů
  • Závodní lyže připravené na soutěžní úroveň
  • Leštěny jsou také funkční oblasti lyží
  • Programovatelná doba uzavření
  • Elektronicky řízené tlakové křivky pro přesně definovaný brusný tlak v místě broušení

        

5. Impregnace a leštění

  • Samotné broušení je vždy velkým zásahem do jednotlivých pórů skluznice. Základní impregnace je zvláště potřeba k hloubkové ochraně póru a zajištění jeho elasticity.
  • Možnosti nanášení vosku:
    • horkým válcovým kartáčem - WAXMASTER
    • válcem ponořeným ve voskové lázni
    • bezkontaktní mazání (infra lampa) - RACE WAXER - jako bonus v našem servisu (nepatří mezi standardní vybavení)
  • Odstranění nadbytečného vosku z plochy skluznice provádíme mechanickým způsobem pomocí nylonových kartáčů.
  • Po namazání skluznice dostanete úplně jiný pocit z jízdy. Jízda se stává mnohem zábavnější, jednodušší a rychlejší. Výsledný pohyb na svahu je pak elegantnější a technika jízdy lepší.

WAXMASTER

RACE WAXER


 

Nezapomeňte na seřízení vázání

Tip pro rekreační i náročné lyžaře. Správným nastavením vypínacích sil
výrazně snižujete nebezpečí úrazu. Neriskujte.

Máte dotaz?

Napište nám. Rádi vám poradíme.

SERVIS SPORT ČERVENKA


Habrmannovo náměstí 2
312 00 Plzeň - Doubravka
prodejna@sportcervenka.cz
+420 775 051 594

OTEVÍRACÍ DOBA:

PO - PÁ 10:00 - 18:00 hod
SO          zavřeno